Lennupäev 18.10.2014

Grete-Kai Saar ÜLK rühma liige

Aeg: 18.10.2014

Koht: Ämari lennuväli

 

Laupäeva hommikul kl 8.00 oli kogunemine Tataris ja sealt viidi Tallinna ja Harju maleva kodutüred ja noorkotkad bussiga Ämari lennuväljale. Kõigepealt oli kogunemine nn. klassiruumis ja seal räägiti meile mida me tegema hakkame, millest räägitakse ja sai ka päeva kohta küsimusi küsida. Väljas jagati meid gruppidesse ja grupp milles mina olin läks esimesena lendama Kaitseliidule kuuluva AN-2-ga. Saime ka ise proovida lennuki juhtimist, mis kõigile meeldis, meil oli grupis ka inimesi kes olid esimest korda lennukis, neile oli see elamus natuke emotsionaalne, aga lennuki juhtimise proovisid nad ikkagi ära.

Selline paistab Paldiski õhust.

Järgmisena viidi meid vaatetorni kus olid side- ja navigatsioonisüsteemid. Seal meile väga loengut ei peetud vaid saime ise erinevaid küsimusi küsida. Kunagi kui Ämari lennuväe baas alles alustas oli praeguse kaasaegse torni asemel seal vaid varisemisohus lobudik, kus nad siis ühel taburetil istudes alustasid.

Edasi läksime uhkesse sööklasse sööma. Söökla oli avar ja valgust oli palju. Toit oli maitsev ja portsud suured. Peale söömist läksime tagasi klassiruumi ja seal räägiti meile lengevarjudest ja langevarjuhüpedest.

Saime teada kuidas langevarjureid ära tunda. Neil on kas kaelas number 9 kujuline langevarju kinnituspinn või siis nad lihtsalt koguaeg räägivad sellest kui lahe see on. Langevarju hüpete tegemise juures kulub kõige rohkem aega ootamisele. Hüpe ise kestab kuskil 5 minutit. (Sõltub kõrgusest kust välja hüpatakse). On olemas ka nn pikamaalennud ehk gross gountry, kus läbitakse pikemaid vahemaid. Näiteks suvelaagrite ajal lendavad nad lennukiga Pärnu kohale ning maanduvad alles Kihnus. Suvel soojade ilmade puhul tehakse ka vettehüppeid. Varjusid on mitut tüüpi ning mida kogenum langevarjur, seda väiksem on tema langevari. Keskmiselt hüpatakse suve jooksul 150 korda ning enamus hüppeid tehakse Nurmsi lennuväljal ja selle läheduses.

Järgmisena võttis sõna üks sakslane ja rääkis meile sellest mis ta seal täpsemalt teeb ja miks ta seal on.Loe täpsemalt: http://www.mil.ee/et/uudised/8346/%C3%A4maris-alustasid-teenistust-saksa-h%C3%A4vituslennukid

NATO rahuvalvajad on eestis nelja kuu kaupa ning praegune meeskond koosneb 150st mehest. Sealhulgas ka näiteks arst, kes on spetsialiseerunud just nimelt lendurite tervise jälgimisele ja nende ravimisele. Hävitajaid on siin neli. Kahjuks meil neid näha ei õnnestunud turvakaalutlustel.

Edasi viidi meid pääste/tuletõrjeautode juurde ja seal tutvustati meile autosid ja nende sees olevaid asju nagu voolikuid, puhureid jms. Saime ka autosse sisse ronida ja sireenide huilates ringi sõita tuletõrje autoga. Näidati ka kuidas veekahur liigub. Veekahuril on näiteks seadeldis mis purustab lennukikere, et vajadusel kustutussegu lennukisse sisse lasta.

Enne lõppu nägime ka kaht Robinsoni tüüpi kopterit ja saime erinevaid küsimusi küsida. Pärast klassis räägiti meile Eesti Lennuakademiast-mida seal õppida saab, kuidas kooli sisse saab (millised sisseastumis katsed on) ja milline seal koolielu üldiselt on. Vaata ka http://www.lennuakadeemia.ee/

http://youtu.be/s24z0J0WJV0?list=PL5C3EFC8472E1B3A4

Kas te teadsite, et kõigil soovijatel on võimalik minna ja lennata lennusimulaatoril? Vaata täpsemalt: http://www.lennuakadeemia.ee/akadeemiast/simulaator

Ämari lennuväe baasis olevad vahemaad on piisavalt suured, et seal mitte jalgsi liikuda. Meie bussijuht Rain võiks vabalt seal pärast laupäevast päeva siseliinidel bussijuhina tööd saada. Üks bussipeatuse silt seal igatahes oli juba olemas.

Saime ka tunnistused, et olime lennupäeval osalenud, peale paari pildi tegemist võtsime suuna kodu poole. Tagasi linna jõudsime peale viite.

Mulle see päev väga meeldis ja ma olen kindel, et ma pole ainuke. Lennuki juhtimine jääd kindlasti kauaks meelde ja ma olen väga õnnelik, et ma osalesin. Sain uusi teadmisi lennukite, langevarjude/ langevarjuhüpete ja ka Lennuakadeemia kohta.

Erilised tänud Sulle, Mihkel Haug, kes Sa selle laheda päeva meile korraldasid.

Advertisements
Categories: Tegemised, Uudised | Lisa kommentaar

Navigeerimine

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.