ÜLK rühm kohtus kultuuriga Tartus

Tekst ja pildid: Vive Pandis

Tartu 106Novembris sai kirjutatud taotlus „Noorte isamaalise kasvatuse programmi“, mis meie rõõmuks ka rahastati.

Märtsi alguses jõudiski kätte oodatud Tartusse sõidu aeg.

ÜLK rühmaga ühines ka kodutütreid Pelgulinna, MANK ja Öökullide rühmast.

Soovisime külastada  Raadil asuvat Eesti Rahva Muuseumit, plaanisime teha reisi kahe päevase, et põhjalikumalt tutvuda Tartuga.

Juba reisi alguses läks meel rõõmsaks, kui Tallinnas istusime Lux Expressi bussi.

Paljud meist ei olnud sellise bussiga sõitnud, kus igaühel oli oma ekraan, sai vaadata filme või surfata internetis.

Tartusse jõudes suundusime kohe ERM-i, kus meid ootasid ees lõunasöök ja naiskodukaitsesse kuuluv giid Eha. Ta tegi supertoreda tiiru ERM-is, juhtides meid läbi tähtsamatest ruumidest ja saalidest saime väga hea ülevaate, mida muuseum pakub.

Tegime pilti ka ruumis, kus toimus presidendi vastuvõtu kätlemistseremoonia EV 100-ndal aastapäeval.

Tartu 105Kuna ERM-i vastas asub Tagurpidi Maja, siis külastasime ka seda.

Saime tunda huvitavat tunnet nagu oleks mere peal, kui laev kõigub, kuigi põrand meie all seisis ju paigal.

Peale lühikest bussisõitu jalutasime üle Kaarsilla Raekoja platsile, vaatasime viltust maja, kus Oskar Luts pidas apteekri ametit, tegime pilti  „Suudlevate tudengite“ taustal, kuulasime Raekoja kellamängu, meil õnnestus sisse astuda ka Tartu Ülikooli aukartust äratavasse hoonesse ning sõime õhtusööki kohvikus nimega „Armastus“ .

Edasi suundusime Ingli- ja Kuradisilla alt läbi ja üle Toomemäe ööbimiskohta KL Tartu maleva kasarmusse, kus saime päevast puhata ja üksteise seltsis õhtust aega veeta.

Pühapäeva hommikut alustasime rahulikult, nautisime hommikueinet ning seejärel läksime TRÜ Loodusmuuseumisse, kus meid juba ootas tore ja sõbralik giid.

Peab jällegi täheldama, et giidi juhatusel saab ikka märksa parema ülevaate muuseumist, kahjuks aga kõigil noortel ei olnud püsivust kuulata giidi juttu ja nad püüdsid iseseisvalt muuseumit avastada.

Peale lõunat kohvikus „Armastus“ oligi aeg suunduda bussijaama, et asuda Lux-bussiga tagasiteele Tallinna poole.

Reis oli väga arendav, kõik sujus imehästi, reisiseltskond oli mõnus, keegi ei virisenud, kõik olid nõus jala käima ja asju kaasa tassima.

Usun, et reisi lõppedes oldi küll veidi väsinud, aga õnnelikud, sest nägime-kuulsime ju nii palju ja meelde jääb tore mälestus kodutütarde aja reisist Tartusse.