Noorte reis lõunamaale ehk kuidas me noortega Valgas käisime

Pildid ja tekst- Triin Kravets

Valgas asub üks põnev Militaarkeskus, mida meiegi koos noortega Nõmme, Squadi, Manki, Sadama, Öökullide ja Mererühmaga üheskoos külastada otsustasime. Varahommikul sättisime ennast juba mugavalt bussile, et üheskoos lõbusalt võtta ette sõit Valga poole. Toredas seltskonnas möödusid pikad tunnid bussis meeleolukalt. Vahepeal tegi Jaanika meelte turgutamiseks ühe toreda Kahooti mängu ka.

Juba tee peal rõõmustasime ilmaportaali vaadates eesootava pea +20 kraadise sooja üle. Ja nii oligi! Nagu reis lõunamaale. Sättisime sisse ennast ehedatesse kasarmutüüpi tubadesse ja asusime teele lahinguväljale – Sooru poole. Retk kastiautos KRAS jäi eredaimaks mälestuseks reisist, ei morjendanud noori asjaolud, et kruusateede tolm veel õhtulgi hamba all krudises ega künklikud mäenõlvad, mis panid nii mõnegi korra meelde tuletama enne autosse istumist antud instruktaaži hoida sõidu ajal ilusti kinni. Soorule kohale jõudes pandi proovile veelkord noorte kuulamis ning tähelepanu. Kõhud korralikust sõdurisupist täis, major Kivi asjatundlik ning põnev ajalootutvustus kuulatud, jagunesime sinisteks ja punasteks, meeskonnad panid strateegiad paika ning võitlus lasermängus kaevikute vahel võis alati. Põnevust jagus kõigile! Ja kahtlemata oli see saadud mänguemotsioon vaieldamatult kõige eredam ja positiivsem tagasiside hulgast. Mäng mängitud, kokkuvõtted tehtud, harjutasime veel natuke vibulaskmist – ka siin oli osavaid käsi väga palju! Tagasiteel korjasime jälle kruusatee tolmu kaasa ja võtsime korra puhke ning õhtusöögipausi (siinkohal peab ära mainima, et toidule jagus küll kõigil ohtralt ainult kuhjaga kiidusõnu) ja asusime jälle teele. Seekord oli meie sihtpunktiks Metsniku lasketiir, kus Valga noored pidasid laskelaagrit. Vaatasime ringi lasketiirus, veetsime lõkke ääres kahe ringkonnaga õdusalt aega ning uudistasime ellujäämislaagrites ehitatud onne. Muuhulgas jäi nii mõnelegi noorele silma leidlikkus ellujäämislaagrist, kuidas teha näiteks paari metsa alt leitava puupulga ja kilekotiga endale täiesti aus seljakott. Ja uni saabus sellel õhtul küll kiiresti kõigil.

Teise päeva hommikut alustasime kosutava hommikusöögiga ning läksime militaarkeskusesse ekskursioonile. Saime kuulda erinevates militaarsõidukitest ning põhjaliku ülevaate muuseumi tubadest, kus on esindatud kõik siseturvalisuse valdkonna asutused! Kaitseliit muidugi ka 😊 Pärast ekskursiooni sättisime ennast kolme gruppi ning saime proovida laskesimulaatorit, ronida ronimisseinal ning ületada takistusrada. Päev oli jällegi tegus ning tagasitee kodu poole võis alata. Et aga tagasiside oleks laagri kohta põhjalik, võtsime seekord nõuks tagasisidet küsida noortelt nendega suuliselt vesteldes ja see oli tore mõlemale osapoolele. Tallinnasse saabusime tagasi rõõmsatena ning ei olnud mitte ühtegi last, kes ei oleks olnud laagriga rahul! Noored tõid välja muuhulgas positiivsena laagri juures välja, et söök oli hea, tegevused olid väga põnevad, majutus hea ja leiti ka lahendus aseme tegemisel, kui kätte anti lisaks voodil ootavale tekile ja padjale padjapüür ja 2 voodilina – mõtisklused selle üle kuidas kasutada ära 2 voodilina oli väga põnev.